Mengenal Lebih Dekat Nathan Finalis Mister Supranational Singapore 2020

776
Mengenal-Lebih-Dekat-Nathan-Finalis-Mister-Supranational-Singapore-2020

Biodata

Nama : Nazir Nathaniel Hub-Khan
Nama Panggilan : Nathan
Tempat tgl lahir : Singapura

Pendidikan : Polyteknik Singapura
Hobby : Dodgeball, Cross Country, Masak Spontan, Lukis Tangan Kaligrafi Moden
Motto : “Beraspirasi untuk berinspirasiā€

Prestasi Akademik :
1. Kepujian Kelas Pertama Inggeris dan Inggeris Literature 2005-2012
2. Essay Inggeris yang dipublish di UK
3. Naib Juara Poetry Slam National Singapura 2008
4. Graduate Polis Singapura 2018

Prestasi Non Akademik :
1. Hottest Delivery Rider Singapore 2017
2. Top Brand Ambassador Duty Free Store Changi Airport William Grants & Sons 2014/15
3. Top Salesman Action City 2012/13

1. Ceritakan sosok kamu seperti apa ?
Saya sebenarnya asal daripada keluarga yang agak besar. Sepanjang hidup, saya tidak rasa terlayan and disokong tetapi saya berlaku sepenuhnya potensi. Saya matang pikir pada masa agak mudah dan saya bisa bersaing sama dan bersahabat sama teman sekolah dan kerja biarkan tua ataupun muda dengan secara langsung. Saya gemar mendengar cerita-cerita pengalaman teman masing-masing. 4 tahun lepas saya hanya tinggi 1.54m tetapi sekarang saya 1.77m. Saya gemar sama sukan berpasukan dan mencuba pelbagai.
Kini minat sukan Dodgeball yang mencaba fisik dan mental.

Mengenal-Lebih-Dekat-Nathan-Finalis-Mister-Supranational-Singapore-2020

2. Apa motivasi kamu mengikuti Mister Supranational Singapore 2020?
Saya ingin mengubah pola pikir masyarakat Singapura tentang dunia male pageant kerana ia jarang disokong dan sering dianggap seperti platform egois. Saya ingin menunjukkan yang platform dunia male pageant berikan kesempatan pria Singapura bermaju dengan sifat kepercayaan diri dalam segi mental,emosional dan fisik.

3. Fitness atau Gym saat ini bukan lagi sebagai tempat untuk membentuk body tapi juga membantu untuk mendapatkan gaya hidup sehat, bagaimana pendapat kamu?
Saya adalah advokat bebas kecideraan dan latihan funksional. Fitness dan gym memang bermanfaat untuk membentuk badan dan bantu gaya hidup sehat individu tetapi ia juga penting untuk mengumpulkan dan kongsi firasat dan latihan yang bermanfaat kepada satu sama lain kerana di gym dan latihan fitness kumpulan memberi pelatih-pelatih perasaan dalam kommuniti yang sering membantu dan menyokong.

4. Seberapa sering kamu berlatih fitness, pernahkah mengalami cidera dan bagaimana kamu mengatasinya?
Saya berlatih 3-4 kali seminggu sekarang tetapi saya berlatih dalam pasukan hoki padang selama 12 tahun. Cideraan yang berlaku masa saya umur 15 tahun pada tangan and bahu kiri. Cidera ini permanent dan masih timbul tetapi jarang. Saya rasa gagal apabila diberitahu yang cideraan ini tidak beri saya melakukan latihan mencaba masa beraksi sebagai polis. Saya telah berlatih untuk fisik dan fitness level tinggi pada masa sebelum mendaftar polis. Xray menunjukkan yang bahu sudah tidak seimbang dan doktor diagnos sebagai risiko latihan keras. Sampai ke tahap ini, saya sudah memastikan yang saya sering melakukan rehab dan latihan funksional seperti stretching dan menguatkan otot secara individu supaya bebas cidera lagi.

5. Sebagai seseorang pengiat fitness, bisakah kamu berbagi pengalaman bagaimana mendapatkan body ideal dan apakah ada program khusus atau menu makanan yang harus diperlukan?
Mendapat body ideal adalah subjektif dan saya syukur akan diberi genetik yang bisa menbentuk body fisik yang ideal dengan masa singkat . Program khusus saya agak senang diikut dan menunjukkan result dengan masa pendek dalam kekuatan dan fleksibiliti. Dengan kekuatan and fleksibiliti kamu boleh memaju dengan cepat dan sehat untuk body. Makanan tidak perlu dikawal strict tetapi perlu di makan secara moderasi. Yang sifat paling saya sokong adalah sifat minum air sebanyak 4-5 litre sehari untuk badan fungsi penuh dan kulit cerah bersih. Saya pasti mengikuti khusus saya akan membantu kamu dengan fitness dan gaya hidup sihat.

Mengenal-Lebih-Dekat-Nathan-Finalis-Mister-Supranational-Singapore-2020

6. Di jaman era digital, orang dengan bebasnya mengakses sosial media dan berpendapat, pernahkah kamu mendapatkan bullying dan bagaimana kamu mengatasinya?
Jaman era digital bisa menjadi tosik dan bahaya untuk kesehatan mental dan emosional kami. Generasi mudah lebih ekspos sama emosi dan aksi yang mencabar dan menyakitkan kesehatan mental. Saya tidak pernah dibully digital yang para tetapi dibully mental dan emosi. Teman yang dianggap baik tidak bergaul sama lagi dan tidak peduli akan Saya lagi dengan segera kerana kesalahan paham. Semua Teman segera tidak berkomukasi sama Saya lagi dan itu membuat Saya rasa insecure dan tidak cukup. Emosi depressed dan merasa hilang. Bullying yang Secara emosi lebih keras dan sering diingatan.

7. Jika kamu terpilih sebagai Mister Supranational Singapore 2020 dan mewakili Singapore di Mister Supranational 2021 persiapan apa yang akan kamu lakukan?
Kemenangan Mister Supranational Singapore 2020 dan kesempatan untuk mewakili Singapore di Mister Supranational 2021 di Poland akan memberi Saya kemampuan menunjukkan yang Asia Tenggara setaraf penampilan mental , emosional dan fisik. Saya ingin juga mengubah pola pikir dunia tentang kemajuan Asia Tenggara yang semakin mengembang dalam bidang gaya, mode dan fisik.

8. Pernahkah kamu mengalami kegagalan dan bagaimana cara kamu untuk bangkit kembali?
Kegagalan tidak bisa dielak dalam hidup Dan Saya syukur yang Saya disediakan beberapa gagalan dalam hidup yang menbentuk prinsip Saya dalam hidupan. Saya telah henti sekolah maktab rendah sebanyak tiga kali dan setiap kali dengan disebab faktor beza. Kurangan Wang, Kepercayaan diri yang rendah Dan keluarga yang tidak bermampu menyebabkan Saya tidak habis sekolah di maktab rendah. Saya telah kerja sepanjang masa ini dan mempelajari banyak tentang diri Saya dan dunia. Saya rasa yang akhirnya Saya lebih motivasi dan kepercayaan diri untuk meneruskan pelajaran sarjana tahun depan di Jerman dalam bidang Bisnes Internasional dan Sistem Informasi.

Mengenal-Lebih-Dekat-Nathan-Finalis-Mister-Supranational-Singapore-2020

9. Siapa sosok yang kamu favoritkan dan membuat kamu menjadi seperti sekarang ini?
Saya fave sama Dwayne Johnson atau The Rock lebih dia dikenali. Sebelum menjadi Wrestler Dan aktor, Dia telah jadi pelatih professional American Football tetapi kecideraan dia hapus citanya bersaing dalam NFL yang sering ditonton di negeri Amerika. Dia mengatasi kecideraan dan menjadi wrestler kemudian menjadi aktor famous pada masa kini. Saya ingin berlatih Dan bercita sepunuh jiwa supaya Saya bisa jadi role model pada generasi mudah.

10. Seluruh dunia sekarang sedang dilanda wabah virus corona covid19, menurut kamu sebagai anak muda Singapore apa yang harus kamu lakukan agar wabah tersebut segera berlalu?
Anak mudah jaman sekarang sering mahu kebebasan dan kreativiti. Ibubapa tidak akan fahami stress yang dilanda platform2 social media yang sering memaju dan menukar. Generasi mudah harus menjadi responsible tentang virus dan nasihat dunia tentang keselamatan yang perlu dilatih supaya wabah tersebut segera berlalu. Dengan kooperasi generasi mudah, generasi lain bisa ikut dan berlaku lebih responsible.

Penulis : Irwans

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here